potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

čtvrtek, dubna 22, 2004

Zparchantělá ČTK

Píárová zpráva, neplacená reklama, zparchantělá agentura. Štěpán Kotrba v posledních dnech plní slib z Žumpy a opírá se na internetovém deníku Britské listy do České tiskové kanceláře. Prakticky obden je možné díky Kotrbově monitoringu zjistit, jak se ČTK přizpůsobila trendu postupující bulvarizace českých novin a časopisů.

„Toto je zpráva. Toto je zpráva České tiskové kanceláře. Toto je zpráva média veřejné služby. Pokud si takto představuje médium veřejné služby zpravodajství, pak je na řadě buď změnit odpovědného editora, nebo šéfredaktora, a nebo dokonce ředitele,“ rozčiluje se Kotrba, čerstvý člen Rady Českého rozhlasu nad materiálem Velikonoce jsou pro Němce volno a zajíček z mléčné čokolády.

Cosi je určitě v nepořádku. Jestliže je ale ČTK, veřejnoprávní agentura se všemi výdobytky komerční firmy, závislá pouze na příjmech od svých klientů, u nichž dnes už neletí klasické zprávy, nýbrž emotivní příběhy, není se čemu divit. A žádné koncesionářské poplatky pro četku přeci neexistují.

(REFLEX 17, 22.4.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home