potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

pondělí, května 24, 2004

Vstup do EU omezil reklamu na polských televizích

Medialink.pl (jp)

Polské televize nesmí od 1. května, kdy země vstoupila do Evropské unie a začal platit nový mediální zákon, přerušovat reklamou pořady častěji než jednou za 45 minut. Pokud tedy televize vysílá film dlouhý půldruhé hodiny, může do něj zařadit pouze jediný reklamní blok. Zatímco komerční televize TVN nemá s dodržováním nových předpisů problémy, konkureční Polsat se kvůli reklamě dostal do křížku se Státní radou pro rozhlas a televizi. „Filmy vysílané na Polsatu jsou od 1. května přerušovány nepravidelně,“ řekl deníku Rzeczpospolita šéf reklamního odboru vysílací rady Stanisław Celmer.

Rada proto zaslala Polsatu upozornění s žádostí o nápravu. Návdavkem k novému omezení získaly komerční televize možnost přerušovat reklamou dokumentární a publicistické pořady, pokud jsou delší než 30 minut. Zástupce obchodního ředitele stanice TVN Piotr Tyborowicz tvrdí, že nové ustanovení připraví televizi TVN o devět procent příjmů z prodeje reklamních časů, u filmového kanálu TVN Sedm dokonce předpokládá pokles o 20 procent.

(Mediaportal.sk, 24.5.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home