potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

úterý, června 01, 2004

Získá Axel Springer podíl v televizi Polsat?

Medialink.pl (jp)

Německý mediální koncern Axel Springer zřejmě získá třetinový podíl v polské komerční televizi Polsat. O prodeji 33 procent akcií od zakladatele stanice Zygmunda Solorze informoval časopis Puls Biznesu, podle něhož by tak Polsat vyřešil svoji zhoršenou finanční situaci. Axel Springer v Polsku vydává národní mutaci zpravodajského týdeníku Newsweek a bulvární deník Fakt, který se v krátké době stal nejprodávanějším listem v zemi. Solorz prohlásil, že je ochoten prodat 33 procent akcií Polsatu zahraničnímu investorovi a 49 procent zájemci přímo z Polska. Stanice Polsat, jež dosahuje průměrného podílu na trhu okolo 20 procent, vznikla v roce 1992 jako satelitní kanál, který později získal licenci pro pozemní vysílání. Strategického investora hledá již od roku 2002. Předběžný zájem o vstup do firmy projevily společnosti AOL Time Warner, Mediaset, Disney, News Corp., Bertelsmann, Vivendi a poslký koncern Agora, vydavatel deníku Gazeta Wyborzca.

(Mediaportál.sk, 1.6.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home