potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

pondělí, července 26, 2004

Axel Springer je ve ztrátě kvůli deníku Fakt

Medialink.pl (jp)

Polská pobočka německého mediálního koncernu Axel Springer ukončila loňský rok ztrátou 42 milionů zlotých. Ještě v dubnu přitom firma informovala o tom, že ztráta nepřesáhne 30 milionů a že veškeré ztráty pokryje zisky z předchozích let. Z březnového raportu pro Obchodní registr vyplývá, že jenom za první tři měsíce letošního roku dosáhla ztráta Axel Springer Polska částky 42,27 milionu zlotých, zatímco za stejné období loňského roku to bylo pouze 0,5 milionu zlotých. Červená čísla v hospodaření firma vysvětluje náklady spojenými se zavedením nového deníku Fakt, který začal vycházet teprve loni v říjnu a po dvou měsících se stal nejprodávanějším listem v zemi. Konkurence Fakt obvinila z nasazování dumpingových cen, neboť na stánku stojí pouhý jeden zlotý, což podle ní neodpovídá ani výrobním nákladům. Vznik Faktu naopak meziročně zvýšil příjmy vydavatelství o 11 procent na 287,91 milionů zlotých. Zvýšil se také počet prodaných výtisků všech titulů, jež Axel Springer vydává v Polsku. Kromě Faktu a motoristických titulů jde například o místní mutaci zpravodajského týdeníku Newsweek. Firma nedávno dementovala informace o tom, že by ji měl opustit generální ředitel Wiesław Podkański.

(Médiaportál.sk, 26.7.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home