potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

čtvrtek, července 29, 2004

Televize prodlužuje filmy kvůli reklamním blokům

Wirtualnemedia.pl (jp)

Obejít unijní předpisy o reklamních limitech a přerušování pořadů reklamními bloky se podařilo polské komerční televizi Polsat. Ta již v červnu čelila kritice polské Rady pro rozhlas a televizi kvůli příliš častému přerušování pořadů reklamními bloky. Podle novely mediálního zákona, jež začala platit dnem vstupe země do Evropské unie, tedy 1. května, polské televize nemohou přerušovat reklamou pořady kratší 45 minut. Dva reklamní bloky mohou přerušit pouze pořad o stopáži minimálně 90 minut. Polsat proto nyní některé zahraniční filmy uměle „prodlužuje“, aby během nich mohl odvysílat dva reklamní bloky místo jednoho.

Nápad se nikterak nelíbí vysílací radě, jejíž předsedkyně Danuta Waniek již zaslala televizi dopis, v němž žádá, aby od těchto praktik ustoupila. Konkrétně pak zmiňuje případy z 12. a 13. července, kdy Polsat uměle prodloužil stopáž filmů z 88 minut a 40 sekund, resp. 88 minut a 10 sekund na více než 90 minut tím, že po odvysílání reklamního bloku zopakoval část předchozího děje. Konkrétně šlo o snímky Patriot a Farciarz Gilmore. „Domníváme se, že provozovatel díky tomu odvysílal více reklamních bloků, než připouští zákon,“ sdělila mluvčí rady Dorota Jasłowska. Pokud bude Polsat v porušování zákona pokračovat, hrozí mu vysoká pokuta, dodala. Za dřívější prohřešky proti novele mediálního zákona Rada udělila Polsatu nejvyšší pokutu ve své historii: 1,2 milionu zlotých.

(Médiaportál.sk, 30.7.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home