potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

neděle, srpna 22, 2004

Bulvární deník Fakt zastavil pokles prodeje

Medialink.pl (jp)

Polskému bulvárnímu deníku Fakt se po několika měsících podařilo zastavit pokles prodeje a udržet si významný náskok před nejprodávanějším seriózním listem v zemi, Gazetou Wyborczou. Ještě v květnu Fakt prodával v průměru 500 tisíc výtisků denně, což bylo zhruba o 100 tisíc méně než na přelomu loňského a letošního roku. V červnu prodej nepatrně stoupl na 501 tisíc výtisků denně, v červenci však Fakt už prodával 578 tisíc výtisků denně (Gazeta Wyborcza prodávala v květnu 464 tisíc výtisků denně, v červnu o 20 tisíc méně – i tak to ale znamená meziroční nárůst o 6,2 tisíce výtisků denně).

Nadále se prohlubuje rozdíl mezi Faktem a dalším polským bulvárním deníkem Super Express, jehož prodaný náklad meziročně klesl o 12 procent. Vydavatel Faktu, německý mediální koncern Axel Springer v souvislosti se vzrůstajícím zájmem čtenářů (ve druhém čtvrtletí 2004 deník četlo 6,4 milionu Poláků) oznámil, že od září zvýší ceník inzerce o 14 procent. Nově se také rozšíří možnost inzerce v jednotlivých regionech. Fakt začal vycházet loni v říjnu a po pouhých dvou měsících se stal nejprodávanějším deníkem v Polsku. Vydavatel konkurenčního Super Expressu, jež byl doposud jediným celostátním bulvárem v zemi, však kvůli nízké prodejní ceně (výtisk za jeden zlotý) podal podnět antimonopolnímu úřadu. Ten zjišťuje, zda tato cena vůbec odpovídá výrobním nákladům novin.

(Médiaportál.sk, 23.8.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home