potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

pondělí, srpna 23, 2004

Vydavatel Týdne si registroval název "Fakt"

Společnost Mediacop, jež vydává časopisy Týden, Instinkt a noviny Nedělní svět, požádal patentový úřad o registraci ochranné známky Fakt. Pod tímto názvem v Polsku vychází velmi úspěšný bulvární deník, jehož vydavatel – německý koncern Axel Springer (patří mu také německý Bild) – uvažuje o jeho expanzi na další evropské trhy. V této souvislosti se šéf firmy Mathias Döpfner zmínil také o České republice, ačkoli ředitel české pobočky Axel Springer Jiří Ševčík týdeníku Reflex sdělil, že se žádný deník v dohledné době vydávat nechystá. Ve středně až dlouhodobém horizontu to ale nevyloučil.

Zájem o vydávání vlastního deníku má Mediacop dlouhodobě. Majitel vydavatelství, švýcarský podnikatel Sebastian Pawlowski, již v září loňského roku pro týdeník Marketing&Media uvedl, že pokud do konce listopadu nekoupí žádný z již existujících titulů, začne pracovat na projektu vlastního deníku. „Měl by to být seriózní deník. Zároveň uvažujeme o nedělních novinách, opět seriózních, které svým zaměřením nechtějí konkurovat Nedělnímu Blesku,“ dodal Pawlowski. Noviny Nedělní svět začala firma vydávat letos v dubnu a podle posledních informací se jeho prodaný náklad pohybuje těsně pod 50 tisíci výtisky. Zároveň si Mediacop nechal zaregistrovat ochranné známky a loga k názvům Moravský svět, Slezský svět, Jihomoravský svět, Severomoravský svět, Východočeský svět, Severočeský svět, Západočeský svět, Jihočeský svět, Středočeský svět a Pražský svět.

Pawlowski v loňském rozhovoru pro Marketing&Media také uvedl, že přemýšlí o týdeníku pro Pražany, který by vycházel ve větším formátu. „V úvahu připadají další dvě možnosti. Rozhodně však budeme v příštím roce realizovat pouze jeden, maximálně dva projekty,“ dodal Pawlowski. Tím druhým po Nedělním světu by měl být společenský časopis zaměřený na celebrity, jehož redakci zřejmě povede bývalý šéfredaktor bulvárního týdeníku Spy Ondřej Höppner. Ten již v březnu nastoupil společně s bývalým art directorem týdeníku Spy Vladimírem Dundrem do Mediacopu. Pawlowski poté prohlásil, že tento časopis (jeho název firma zatím nesdělila, ale již delší dobu má zaregistrované logo „AHA!“) vznikne ještě letos.

Podle redaktorky Marketingu&Media Martiny Vojtěchovské se delší dobu spekuluje o tom, že se nový titul Mediacopu bude inspirovat francouzským časopisem Gala o slavných lidech a showbyznysu. Firma jej ale nemůže vydávat v licenci, neboť ochrannou známku na jeho název v České republice má společnost Ringier. Mediacop je rovněž jedním z horkých kandidátů na koupi týdeníku Strategie o médiích, marketingu a reklamě. Marketingová ředitelka Mediacopu Gabriela Bezdíčková potvrdila serveru Česká média, že firma je na seznamu zájemců, podle jejích slov však zatím není o ničem rozhodnuto. Strategii nyní vlastní společnost Sanoma Magazines Praha (vydává např. Story, National Geographic nebo Překvapení), jež se rozhodla společně s ní prodat celou divizi specializovaných titulů včetně časopisů zaměřených na zdravotnictví.

Strategií a novým společenským týdeníkem však zřejmě expanze Mediacopu neskončí. Vypovídá o tom žádost firmy o registraci další ochranné známky na název Naše země. Pawlowski, jenž se jinak věnuje především realitní činnosti, si také chvíli pohrával s myšlenkou koupě exkluzivního měsíčníku Art & Antiques od vydavatelství Artmedia. K akvizici časopisu věnovanému kultuře, umění a obchodu s uměním však nakonec nedošlo.

(Médiaportál.sk, 23.8.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home