potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

sobota, září 04, 2004

Marketing&Media naráží na Slovensku na problémy

Týdeník Marketing&Media, který by rád v dohledné době zřídil svoji slovenskou mutaci, narazil na zásadní problém: ochrannou známku na jeho název pro Slovenskou republiku totiž vlastní společnost Sanoma Magazines Slovakia s.r.o., jež vydává měsíčník Stratégie o médiích, marketingu a reklamě. Sanoma, tehdy ještě jako Stratégie na Slovensku s.r.o., požádala o zápis známky v březnu 2000, krátce po vzniku českého Marketing&Media, jehož redakci vytvořili lidé, kteří předtím odešli z české Strategie. Slovenský patentový úřad známku zapsal o dva roky později, 8. března 2002.

Slovenský měsíčník Stratégie a český týdeník Strategie, jež je přímým konkurentem Marketingu&Media, jsou sesterské časopisy. Pojí je společný majitel – vydavatelství Sanoma. Zatímco česká pobočka tohoto vydavatelství se rozhodla týdeník Strategie společně s dalšími specializovanými tituly svého portfolia prodat (kupcem je českobudějovická firma Aliafin), slovenská Sanoma si svůj měsíčník Stratégie ponechá. Vlastnictví ochranné známky Marketing&Media je pro ni tedy - z konkurenčních důvodů - výhodné.

Vydavatelem týdeníku Marketing&Media je společnost Economia, které patří například Hospodářské noviny, a na Slovensku vydává prostřednictvím dceřiné firmy Ecopress Hospodárske noviny a zpravodajský týdeník Formát. Economia se chystá ještě letos na podzim uvést na český trh nový titul TOP Marketing. Na stáncích by se údajně měl objevit již koncem října. Kdy a zda vůbec začne vycházet slovenská mutace týdeníku Marketing&Media (zřejmě by šlo podobně jako v případě Stratégie o měsíčník), jehož šéfredaktorem má být Bohuslav Bohuněk, není jasné.

(Médiaportál.sk, 6.9.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home