potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

čtvrtek, října 14, 2004

Hospodářky v novém

Hospodářské noviny změnily po dvou letech vizáž. Deník spoluvlastněný vydavateli amerického listu The Wall Street Journal a německého Handelsblattu, energicky sáhl do layoutu a nevyhnul se ani proměně svého loga. Proměna je to mnohem radikálnější než v roce 2002, kdy drobné grafické úpravy doprovázela bombastická kampaň za desítky milionů korun, aniž by se to nějak zásadně projevilo na prodaném nákladu HN.

Nové HN se zjevně inspirovali od svých západních majitelů a tak trochu připomínají Lidové noviny z poloviny devadesátých let. Přibyla řada nových rubrik, noviny dostaly lepší a přehlednější strukturu. Vydavatel hovoří o „pravděpodobně největší grafické inovaci mezi českými deníky za posledních deset let“.

HN si ale mají i nadále podržet koncepci moderního kvalitního deníku s důrazem na ekonomiku. Podaří se jim novou vizáží přilákat nové čtenáře? Letos v červenci podle auditu prodávaly 65 tisíc výtisků denně, z toho jen 11 tisíc na stáncích. To je (s výjimkou deníku Sport) řadí na poslední příčku tuzemských celostátních novin.

(REFLEX 42, 14.10.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home