potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

pondělí, října 18, 2004

Polským deníkům klesá prodaný náklad

Medialink.pl (jp)

Během srpna zaznamenala většina polských deníků meziroční propad prodaného nákladu. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil Svaz kontroly distribuce tisku. Nejprodávanější bulvární deník Fakt společnosti Axel Springer prodal v průměru 552,8 tisíce výtisků denně. Jeho výsledek ale není možné porovnat s loňským rokem, protože Fakt začal vycházet až v říjnu 2003. Prodaný náklad druhého nejúspěšnějšího listu Gazeta Wyborcza meziročně klesl o 0,16 procenta na 392,6 tisíce výtisků. V nejhorší situaci je bulvární list Super Express, jehož průměrný prodaný náklad v srpnu (211,4 tisíce výtisků denně) je o 28,27 procenta nižší než ve stejném měsíci loňského roku. Tehdy ale ještě neexistoval jeho hlavní konkurent, deník Fakt. Vydavatel nyní připravuje radikální změny a masivní reklamní kampaň. Deníku Rzeczpospolita klesl meziročně náklad o 3,13 procenta na 180 tisíc výtisků denně. Situace se téměř nemění u zpravodajských týdeníků. V prodeji stále vede časopis Polytika, jenž v červenci prodal v průměru 188 300 výtisků, následuje polská mutace Newsweeku se 182 317 výtisky, Wprost se 166 782 výtisky a Przekrój s 99 452 výtisky.

(Médiaportál.sk, 18.10.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home