potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

úterý, října 05, 2004

Rádio Life má více posluchačů než Hey! Profil

PARDUBICE – Pardubické rádio Life poprvé v historii předběhlo v počtu posluchačů konkurenční rádio Profil. Stanice, kterou před časem odkoupil vlastníci televize Prima a ostravského rádia Čas, zaznamenala po přejmenování na Hey! Profil a úpravě vysílací struktury citelný úbytek příznivců. Podle měření Mediaprojektu za první až druhé čtvrtletí letošního roku poslouchalo Hey! Profil v průměru 28 tisíc lidí denně. Alespoň jednou týdně si jej naladilo 39 tisíc posluchačů. Life dosáhl ve stejném období průměrné poslechovosti 36 tisíc lidí denně a 50 tisíc týdně.

V porovnání s výsledky za čtvrtý kvartál loňského až první kvartál letošního roku přišel Profil o 12 tisíc posluchačů denně a 13 tisíc týdně. Výsledky Profilu klesly už potřetí za sebou, přičemž ještě v druhém až třetím čtvrtletí loňského roku jej poslouchalo denně v průměru 60 tisíc lidí a alespoň jednou týdně dokonce 85 tisíc posluchačů. Poslechovost rádia Life se už skoro dva roky drží na přibližně stejných hodnotách, jakých dosáhl v posledním měření. Šéfredaktor rádia Life Milan Derner to přisuzuje lepšímu a pestřejšímu programu: „Jsme rádi za každého nového posluchače, a pokud jde o odlišné formáty, nabízíme daleko větší výběr muziky, speciálních pořadů i zpravodajství. Nejsme monotónní anebo jednobarevní.“ Na zvýšení poslechovosti rádia Life se také mohla podepsat reklamní kampaň a zvýšení výkonu vysílačů v jižním cípu Pardubického kraje, kde se Life dříve příliš neprosazoval. Naopak Profil před časem posílil rozšířením vysílání do Hradce Králové a dalších částí východních Čech.

K poslednímu propadu rádia Profil došlo v době, kdy jej převzal nový majitel a došlo ke změně názvu a formátu stanice. Podle spolumajitele Profilu, jednatele ostravského rádia Čas Radima Pařízka jde o tradiční problém: „Při přeformátování rádia dochází vždy k dílčímu propadu.“ Pařízek přitom krátce po vstupu do rádia Profil v rozhovoru pro Krajské noviny sliboval, že počet posluchačů Profilu zdvojnásobí na 120 tisíc denně. Majitelé rádia ale podle něj nebudou na odliv posluchačů reagovat další změnou vysílací struktury. „Profil se bude stále vylepšovat, ne měnit,“ řekl Pařízek Krajským novinám. Využije přitom také připojování pražského vysílání rádia Hey!, které před časem v rámci nových licenčních podmínek Profilu schválila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Pro nejbližší výsledky Mediaprojektu, které budou k dispozici již za měsíc, Pařízek zatím neočekává, že by Hey! Profil v počtu posluchačů opět předběhl rádio Life. K návratu „do starých kolejí“ ale podle něj dojde brzy, nejpozději s vyhlášením přespříštích výsledků poslechovosti v únoru příštího roku. Ofenzívu slibuje ale Milan Derner z rádia Life: „Pro nás není stimulem se někde udržet, ale být stále více slyšet a tím být stálicí mezi mnoha rádiovými stanicemi. Začátkem října najíždíme na nové programové schéma, změny budou v muzik managementu i programu.“

O nové posluchače chce zabojovat také pardubické studio Českého rozhlasu, jehož poslechovost oproti květnovým výsledkům Media projektu klesla o pět tisíc lidí denně a šest tisíc týdně. Jednou z novinek ve vysílání má být změna v tvorbě playlistu, který dosud pardubické studio pasivně přebíralo z Prahy. Nyní by si jej měli skládat hudební dramaturgové přímo v Pardubicích.

(Krajské noviny Pardubice, 6.10.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home