potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

neděle, října 31, 2004

Ukrajinští novináři podali výpověď kvůli cenzuře

Wirtualnemedia.pl/PAP (jp)

Sedm zaměstnanců ukrajinské komerční televize Studio 1+1 podalo ve čtvrtek výpověď na protest proti zavádění cenzury do zpravodajství. Jedna z nejpopulárnějších televizí na Ukrajině patří americké mediální skupině CME, jež v minulosti ovládala také českou komerční televizi Nova. „Odmítáme se účastnit informační války. Tuto válku vypověděla vláda svému vlastnímu národu, když formou různého zastrašování ovlivňuje prezidentské volby na Ukrajině,“ napsali novináři v dopise svému zaměstnavateli. „Odcházíme z práce po celé sérii rozhovorů s vedením televize. Nedosáhli jsme žádného výsledku. Všechny naše argumenty, aby upustili od cenzurování zpravodajství, zůstaly nevyslyšeny. V takovém případě nemáme možnost profesionálního výkonu práce – objektivního informování veřejnosti. Degradovali nás do role úředníků, kteří plní rozkazy shora,“ uvedli novináři.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home