potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

pondělí, listopadu 01, 2004

Dánsko privatizuje veřejnoprávní TV2

Satkurier.pl/Financial Times (jp)

Dánská pravicová vláda přišla s návrhem na privatizaci jednoho ze dvou veřejnoprávních televizních kanálů. Kabinet uvažuje o prodeji stanice TV2 některé silné zahraniční mediální společnosti. Podle Financial Times není vyloučeno, že vláda osloví vybrané firmy a rozhodne výše jejich nabídky. TV2 vznikl v roce 1988 a je financovaný převážně z prodeje reklamních časů (kromě toho pobírá část koncesionářských poplatků). Vláda jej nechala vybudovat jako konkurenci již existující televizi DR1, aby tak zabránila monopolu v oblasti rozhlasového a televizního vysílání. K prodeji by nyní měl být majoritní podíl TV2 ve výši od 51 do 66 procent. Zbytek si ponechá stát jako „kontrolní balík“ pro částečné zachování veřejnoprávního charakteru televize. Poté, co se objevily spekulace o zájmu Ruperta Murdocha a Silvia Berlusconiho, provedl deník Borsen průzkum veřejného mínění, podle kterého si 86 procent Dánů přeje, aby TV2 získala nějaká domácí společnost.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home