potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

pondělí, listopadu 29, 2004

Průzkum: Polákům vadí skrytá reklama

Gazeta Wyborcza (jp)

Poláci jsou přesvědčeni o tom, že jim média servírují skrytou reklamu. Tvrdí to více než polovina respondentů rozsáhlého průzkumu společnosti SMG/KRC A Millward Brown Co., který inicioval americký Institut of Public Relations. Podle deníku Gazeta Wyborcza se 52 procent dotázaných domnívá, že média do svého obsahu čím dál častěji prosazují neoznačenou reklamu. Přesvědčeni jsou o tom zejména obyvatelé větších měst s nadprůměrným měsíčním příjmem. O něco méně respondentů (43 procent) kritizuje praktiky, při nichž firma platí novinářům za to, aby napsali o její produkci, aniž by článek nesl označení, že jde o inzerci.

Zajímavé je, že i když Poláci tak negativně reagují na skrytou reklamu, vykazují zároveň velkou důvěřivost vůči obsahu médií. Za nejobjektivnější typ média považují rozhlas, kterému důvěřuje 63 procent dotázaných. Informacím zveřejňovaným v médiích obecně věří 48 procent respondentů, rozhodně jim nevěří 22 procent dotázaných. Průzkum SMG/KRC doprovázela kampaň „Čisté informace“ připravená Sdružením PR agentur, která se snaží zamezit nečistým praktikám v reklamní branži.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home