potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

pondělí, listopadu 08, 2004

Strasti paní trafikantky

V pátek jsem dělal rozhovor s panem Velíškem z České televize. Sraz jsme si dali v restauraci Rohlík na Kavčích horách. Jsem lajdák, takže shánění prázdné kazety do diktafonu jsem opět nechal na poslední chvíli. Naštěstí vím o trafice na ulici Pražského povstání hned u výlezu z metra, odkud je to tak padesát metrů k zastávce autobusu směr televize, a kudy jsem stejně musel projít.

Dopravní podnik tu už několik měsíců opravuje eskalátory, takže pokud se chcete k trafice dostat, musíte vylézt východem na opačné straně a vrátit se velkou oklikou zpátky. Což samozřejmě většina lidí nedělá, pokud opravdu nemíří k autobusu číslo 147 na Kavčí hory. Paní trafikantka kazety neměla, zato se docela ráda pustila do řeči. Byl jsem jeden z mála zákazníků, který k ní ten den zašel.

„Říkali nám, že to bude trvat měsíc, a je to zavřené už od března,“ stěžovala si. Ono se to nezdá, ale zavřené eskalátory jsou pro takový novinový stánek doslova katastrofou. „Dva měsíce už nemáme na výplaty. Synovi, kterému to tady patří, jsem už musela půjčovat nějaké peníze. Obvykle platíme DPH okolo třiceti tisíc korun měsíčně, posledně to bylo osm set…“ líčila mi energická padesátnice.

Vzpomenul jsem si na doktora Haladu (abych předešel komentářům pod tímto sloupkem, není to kolega Andrej Halada z Reflexu, ale jeho otec), který nám při přednáškách na žurnalistice vyprávěl o tom, jak mnohaměsíční výluka stanice metra Staroměstská málem zbankrotovala oblíbené knihkupectví Fischer. Tehdy bylo metro zavřené půl roku, soupravy Staroměstskou jen projížděly a cirkulace lidí okolo knihkupectví povážlivě klesla.

Není to absurdní, jak pitomá oprava eskalátoru může za několik týdnů úplně zničit prosperující podnik?! Nebo taky naopak: pražský dopravní podnik nedávno zprovoznil nový úsek linky C ze stanice Nádraží Holešovice na novou konečnou Ládví. Tamní multikino, vybavením srovnatelné se sítěmi Cinema či Village, patří k nejlevnějším v Praze. Zatím o něm mnoho lidí neví, ale až se to rozkřikne, budou si jeho majitelé spokojeně mnout ruce.

Být vrchním plánovačem oprav a nových tras pražského metra při dopravním podniku, mnul bych si je také. Jak já bych se nechal korumpovat!

(REFLEX OnLine, 8.11.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home