potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

čtvrtek, listopadu 25, 2004

Tak to už trošku přeháníte, ne?!

Berlínskému deníku Der Tagesspiegel se podařilo zvednout ze židle nejen své čtenáře, ale i vlastní redaktory a vydavatele konkurenčních novin. Celou titulní a závěrečnou stranu totiž věnoval reklamě na novou módní kolekci značky H&M kontroverzního návrháře Karla Lagerfelda. Netradičnímu inzerátu musela ustoupit i zpráva o úmrtí palestinského předáka Jásira Arafata, která se objevila až na straně tři.

Netradiční zalomení titulní strany vyvolalo kritiku mezi vydavateli německého tisku. Lagerfeld sice podobný inzerát prosadil i na úvodní strany jiných deníků, nikde ale nedostal tak velký prostor. Majitelé novin se nyní obávají vzrůstajících požadavků ostatních zadavatelů inzerce.

Na úvodní straně Der Tagesspiegel zbylo místo pouze na název titulu a proužek s upoutávkami na nejzajímavější materiály čísla. Že se vám to zdá nevkusné? Redaktorům Der Tagesspiegel rovněž, ale co nadělají, když se vydavatel potýká s finančními problémy. Lagerfeld za netypický inzerát zaplatil nejméně 50 tisíc euro (přes dva miliony korun), což je dvakrát tolik co za klasickou celostránkovou reklamu. A pak že se novináři nedají koupit.

(REFLEX 48, 25.11.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home