potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

středa, prosince 01, 2004

Rádiu Hey! Profil znovu ubyli posluchači

PARDUBICE – Ani na přelomu druhého a třetího čtvrtletí letošního roku se pardubickému rádiu Hey! Profil nepodařilo zastavit pokles počtu posluchačů. Zatímco během první a druhé dekády si jej denně naladilo 28 tisíc lidí a alespoň jednou týdně 39 tisíc posluchačů, nyní to je podle nejnovějších výsledků Media projektu 26 tisíc lidí denně a 34 tisíc týdně. Oproti loňskému roku to dokonce znamená pokles o 60 procent.

Profilu se hůře dařilo v Královéhradeckém kraji, kde má asi třetinu všech svých posluchačů. V Pardubickém kraji si oproti předchozím čtvrtletním výsledkům mírně polepšil (o tisíc posluchačů týdně). Dá se tedy říci, že přímo na Pardubicku se pokles Profilu podařilo zastavit, ovšem na hodnotách, které zdaleka neodpovídají situaci, za které rádio na přelomu loňského a letošního roku přebírali současní vlastníci – majitelé televize Prima a ostravského Rádia Čas.

V čem je problém? „Nevýhodou některých rozhlasových formátů je krátká životnost. Můžeme tedy očekávat, že bude častěji docházet k přeformátovávání stanic. A je otázkou, zda některé úzké záběry lze přenést mimo Prahu. Co nám poví příští výsledek pardubického Hey?“ zeptal se těsně před listopadovým zveřejněním nejnovějších výsledků poslechovosti rádií Josef Vlček, bývalý konzultant a autor pražského formátu rádia Hey!, který letos na jaře převzal také pardubický Profil. Jeho hlavním rysem je výhradně česká muzika. Podobné zaměření má ale také královéhradecké Rádio OK, vůbec nejposlouchanější rozhlasová stanice ve východních Čechách.

Hey! bude vysílat i na Slovensku

Nepříliš dobře si vede rovněž mateřské rádio Hey! v Praze. Podle nejnovějších výsledků Media projektu přišlo o devět tisíc posluchačů denně a sedm tisíc týdně. „Pokračující pád pražského rádia Hey! je negativní zprávou. Zdá se, že současná podoba tohoto „Ryze českého rádia“ nemá potenciál dlouhodobě udržet větší množství posluchačů,“ řekl týdeníku Strategie Pavel Stejskal, analytik společnosti MMS, která se zabývá prodejem reklamních časů na rádiích. Oproti tomu v Brně, Ostravě a Opavě, kde rádia Hey! rovněž vysílají (ale s jiným formátem jako rockové rádio), posluchačů přibylo. V Brně o deset tisíc denně a třináct tisíc týdně, v Ostravě a Opavě o pět tisíc denně a tři tisíce týdně.

Majitelé rádií Hey! chtějí postupně složit celostátní rozhlasovou síť. Momentálně se účastní licenčního řízení na rozhlasové frekvence v Liberci a České Lípě. Podobnou strategii zvolili také na Slovensku, kde letos v květnu získali rozhlasové frekvence v Popradu a Rimavské Sobotě a v říjnu další v Bratislavě, Nitře, Banské Bystrici a Ružomberku. Z nich by měli pokrýt prakticky celé území Slovenska kromě nejvýchodnější části. Šéfem slovenského rádia Hey! bude hudebník Vašo Patejdl, českou síť Hey! vede ředitel ostravského rádia Čas Radim Pařízek.

(Krajské noviny Pardubice, 1.12.2004)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home