potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

čtvrtek, února 10, 2005

Ad: To se nedá poslouchat!

Zdá se, že regionální vysílání Českého rozhlasu – alespoň co se hudby týče – se opravdu nedá poslouchat. Vyplývá to z vašich ohlasů, které jste poslali na článek To se nedá poslouchat! otištěný v Reflexu 4/05. Některé z nich přetiskujeme. Už nyní se můžete těšit na rozhovor s duchovním otcem „českých pohodových rádií“ Josefem Vlčkem.

Přečetla jsem si článek To se nedá poslouchat! a nemůžu než konstatovat, že český rozhlasový éter se nedá poslouchat jako takový! Představte si ale, že součást slovenského veřejnoprávního rozhlasu Radio FM (www.radiofm.sk) se poslouchat dá. Je zaměřené spíše na alternativní hudbu a rozhodně zde neslyšíte žádné Heleny, Leony, Ilony a Ivety, a to ani v českém ani ve slovenském vydání. Je to celoplošná stanice a já jen zírám, že to někde jde i navzdory všemocným marketingovým průzkumům a obecné rezignaci na nějakou „hudbu“. Chce to holt odvahu jít za svým a získat si posluchače zarputilostí a kvalitou, nikoli ubohým nadbíháním.
ANDREA PAVOLKOVÁ
BROUMOV
P.S.: Ještě že už existuje vysílání přes internet!

Díky za zajímavý článek o regionálních studiích ČRo. Poslouchám ČRo Region (Vysočina). Co se týče výběru hudby, naprosto s vámi souhlasím. Zde ještě mají hodně co zlepšovat. Chtěl bych však vyzdvihnout a ocenit celkem solidní zpravodajství této stanice z našeho regionu. Líbí se mi, že je na vysoké úrovni a víceméně vlastní. Pokud to porovnám např. se vzpomínaným Blaníkem (nejpříšernější stanice, jakou znám) jsou na Regionu téměř profíci. Blaník se zmůže maximálně tak na převzetí zpráv z regionální přílohy MF Dnes, a to se všemi věcnými a místopisnými chybami.

V čem by se zpravodajství Regionu mohlo zlepšit, to je sport - externí přispěvovatelé mají přednes a informace na mizerné úrovni. Není se ani co divit, neboť to jsou lidé posbíraní div ne v restauracích. Zvláště nyní, v hokejové sezóně, bych uvítal daleko propracovanější a hutnější informace.
IVO KRČMÁŘ
TŘEBÍČ

Trefil jste hřebík na hlavičku. Škoda, že nemáte možnost trefit tím kladívkem i osoby zodpovědné za to, co zní - v převážné míře - naším éterem. Jsem čtyřicátník (dokonce už dosti pokročilý), ale hudbu z českých rádií bych poslouchal rád. Dá se říct, že ji i poslouchám. Trošku mě překvapilo, že mezi rádii s "osvědčenými hity" je i rádio Hey, neboť jeho brněnský formát je docela dobré rockové rádio.
Ale dovolte mi dva postřehy - z vlastní zkušenosti:

1) Mé děti, které byly v 80.letech malé, jsem také "krmil" normalizační pop kulturou. Díky tomu jsme k ní získali všichni takový odpor, že dneska nejen ony, ale ani já, nic z těchto upachtěných juchajících patlanin neposloucháme. Naopak. Sám jsem se vrátil k písničkám z konce 60. a první poloviny 70.let, k poctivému rocku (našemu i cizímu) a i můj nejmladší 19.letý syn zjišťuje, že Uriah Heep, Nazareth nebo Status Quo se dají poslouchat i dneska. Jen kdyby jejich hudba zněla z našich rádií!!!

2) Aniž bych se nutil, poslouchám hudbu, která mě oslovuje, i když mezi mými vrstevníky asi budu v menšině. Jen namátkou: Dan Landa, Divokej Bill, Ready Kirken, Green Day, Linkin Park, Offspring, byl jsem i na koncetě Rammstein. Jen kdyby to znělo víc z našich rádií. Přimlouvám se jménem všech čtyřicátníků!
LADISLAV NEVRKLA
BOŽICE (BRNO-VENKOV)

(REFLEX 6, 10.2.2005)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home