potucek@reflex.cz GSM +420 606 222 928 CS společenský týdeník REFLEX

středa, února 09, 2005

Pardubickému rozhlasu přibyli posluchači, chystá změny ve vysílání

PARDUBICE – Pardubickému studiu Českého rozhlasu pozvolna roste počet posluchačů. Podle nejnovějších výsledků Mediaprojektu za období mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím loňského roku si jej naladilo 14 tisíc lidí denně. Minimálně jednou týdně je pak poslouchalo 23 tisíc lidí, což je o pět tisíc více než v předchozím čtvrtletí. Podle šéfredaktora studia Martina Kolovratníka stojí za zvýšeným zájmem o regionální vysílání ČRo lepší programová nabídka: „Vysílání Českého rozhlasu Pardubice je jediným zdrojem profesionálního zpravodajství a kompletního informačního servisu o dění v Pardubickém kraji. Právě tím se liší od soukromých stanic, které se zpravodajství věnují jen okrajově.“

Kolovratník si dokáže představit, že by počet posluchačů mohl stoupat rychleji. I z toho důvodu pardubický rozhlas připravil drobné programové změny. Od 7. února zkrátil stopáž jednotlivých příspěvků a prodloužil živé pořady jako Dopolední host nebo Máme si co říct a přidal více soutěží. „Celkově se snažíme posluchače více zapojit do tvorby programu - formou telefonátů, živých vstupů a rozhovorů,“ říká Kolovratník. Studio od února také přešlo na nový vysílací systém, který by měl zamezit občasným výpadkům vysílání. „Díky němu bude vysílání o trochu živější - např. zařazováním hudebních ukázek z nadcházející hodiny, lepší míchání písniček apod.,“ slibuje šéfredaktor ČRo Pardubice.

Pardubické studio ČRo by si chtělo nadále udržet zvyšující se počet posluchačů. Pomoci by tomu měly i plánované propagační akce, byť rozpočet studia zdaleka neumožňuje takovou sebeprezentaci, jakou by si Kolovratník dokázal představit: „Mé tajné přání je získat alespoň 35 tisíc denních posluchačů. Propagaci zlepšit chceme, bohužel finance na to nemáme. Na jaře plánujeme realizaci velkoplošných reklam v celém kraji a informačních cedulí na silnicích (servis Zelená vlna pro motoristy), hodně si slibujeme od živých výjezdů na akce - tedy mezi posluchače.“

Stejný počet posluchačů jako pardubickému studiu veřejnoprávního rozhlasu, tedy pět tisíc týdně, přibyl také pardubickému rádiu Life, které si týdně naladilo na 60 tisíc lidí. Naopak další pardubické rádio Hey! Profil zaměřené na „českou pohodovou hudbu“ pokračuje v sestupné tendenci a kleslo v týdenní poslechovosti na pouhých 31 tisíc poluchačů. Ještě před rokem přitom byl poměr počtu posluchačů Profilu a rádia Life opačný.

Zatímco u Profilu je pokles zaviněný především změnou hudebního zaměření (z velké části přebírá hudbu od pražského formátu Hey!, který se orientoval na starší české hity a do značné míry se tak vymyká původnímu zaměření Profilu), Life si polepšil především díky zvýšení výkonu svých vysílačů. Nejposlouchanějším východočeským rádiem ale zůstává královéhradecké OK se 182 tisíci posluchači týdně, na které se dotahuje Černá Hora (159 tisíc posluchačů týdně a největší nárůst počtu posluchačů – o 11 tisíc). Hradecké studio Českého rozhlasu poslouchá týdně 57 tisíc lidí (o čtyři tisíce méně než při minulém měření) a rádio Metuje přišlo dokonce o 10 tisíc posluchačů týdně, takže jej na přelomu třetího a čtvrtého čtvrtletí loňského roku poslouchalo v průměru 46 tisíc lidí týdně.

(Krajské noviny Pardubice, 9.2.2005)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home